Înapoi

Hotărârea nr. 57/2025 din 27.02.2025

HO TĂ RÂ RE privind concesionarea prin licitație a unor bunuri imobile (terenuri cu destinația curți – construcții), proprietatea privată a Municipiului Slobozia

 HOTĂRĂȘTE:

 
Art. 1. Se aprobă ”Studiul de oportunitate” privind concesionarea unor bunuri imobile (terenuri cu destinația curți – construcții), aflat în proprietatea privată a Municipiului Slobozia, prevăzut în Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. (1) Se aprobă concesionarea, pe loturi, a bunurilor imobile (terenuri cu destinația curți – construcții), identificate conform Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Durata concesiunii bunurilor imobile (terenuri cu destinația curți – construcții) prevăzut la alin. 1 este conform datelor din Studiu de Oportunitate/Caietul de sarcini de 49 ani de la data semnării contractului de concesiune.
Concesionarea terenului se realizează prin procedura de licitație, detaliată în Documentația de atribuire.
Criteriile de atribuire ale contractului de concesiune, detaliate în Documentația de atribuire, sunt:
Nivelul redevenței exprimată în lei/mp/an – 40 puncte;
Capacitatea economico-financiară a ofertanților – cea mai mare medie a cifrei de afaceri din bilanțurile contabile aferente anilor  2021, 2022 și 2023 – 30 puncte (pentru terenurile a căror destinație este comercială, prestări servicii);
protecția mediului înconjurător – 30 puncte;
Cesiunea contractului de concesiune sau subconcesionarea lui este interzisă.
 Art.3 Se aprobă ”Documentația de atribuire” privind concesionarea, pe loturi, a bunurilor imobile (terenuri cu destinația curți – construcții), prevăzută în Anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4 Se aprobă nivelul minimal al redevenței de la care pornește licitația conform precizărilor din Anexa nr. 2.
Art.5 (1) Se aprobă modalitatea de plată a redevenței datorate, după cum urmează:
pentru contractele încheiate până la data de 30 martie, redevența se plătește în două tranșe, respectiv: 50% din cuantumul redevenței până la 30 martie, iar diferența de 50% până la data de 30 septembrie;
pentru contractele încheiate după data de 31 mai, redevența se plătește integral până la data de 31 octombrie;
pentru perioada cuprinsă între 01 ianuarie a ultimului an al concesiunii și data încetării contractului de concesiune, redevența se plătește până la 31 ianuarie a anuluirespectiv;
Redevența datorată de concesionar se indexează anual la 01 ianuarie a fiecărui an cu indicele de inflație, comunicat de Institutul Național de Statistică, pentru anul precedent.
Plata redevenței se face de către concesionar la termenele și în condițiile prevăzute în contract, pe baza facturii emise de concedent.
Neplata redevenței în termen de 30 de zile de la împlinirea termenului prevăzut în contract, atrage după sine transmiterea de către concedent a unei somații de plată, către concesionar.
Dacă în termen de 15 zile de la transmiterea somației de plată concesionarul nu a efectuat plata, atunci contractul de concesiune este reziliat de drept, fără intervenția instanțelor judecătorești, prezenta clauză echivalând unui pact comisoriu de gradul IV, conform art. 1553 din Codul Civil și se procedează la revenirea terenurilor la dispoziția concedentului fără nici o obligație a acestuia față de concesionar.
 
Art.6 (1) În situația în care pe parcursul derulării contractului de concesiune, interesul național, județean sau local o impune, contractul de concesiune poate înceta din inițiativa concedentului, prin denunțare unilaterală, cu plata unei juste și prealabile despăgubiri.
 
Art. 7. (1) Se constituie comisia de evaluare a ofertelor pentru concesionarea bunurilor imobile (terenuri cu destinația curți – construcții) prevăzut la art. 2, în următoarea componență:
Comisia de evaluare:
Președinte: Răducanu Mura
Membrii: Dori Rusen;
              Scarlat Mariana Georgiana;
Reprezentant al Administrației Județene a Finanțelor Publice Ialomița.
Secretarul Comisiei: Iulia Iacob
Membrii supleanti:
Președinte: Condrea Violeta Ionela;
Membrii: Aron Virginia;
Badea Alexandru;
Reprezentant al Administrației Județene a Finanțelor Publice Ialomița.
Secretarul Comisiei: Nicoleta Burlacu 
(2) Comisia de evaluare a ofertelor îndeplinește atribuțiile și își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 317 din O.U.G.57/2019 – privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale documentației de atribuire prevăzută în Anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.
Art. 8. Se desemnează dl. MANEA GIGI – Viceprimar (II) al Municipiului Slobozia să semneze contractele de concesiune cu persoanele desemnate câștigătoare în urma finalizării procedurii de licitație.
În situațiile de intervenire a unei stări de incompatibilitate sau a unui conflict de interese (real sau potențial), astfel cum sunt definite în Legea nr. 161/2003, în legătură cu exercitarea mandatului precizat la alin. (1) din prezentul articol, pentru situația în cauză, contractul de concesiune va fi semnat de domnul MUȘAT GABRIEL – Viceprimar (I) al Municipiului Slobozia.
 
Art. 9. Prezenta hotarare se va aduce la cunoștinta cetățenilor prin afișare la sediul Primariei Municipiului Slobozia precum și pe siteul propriu www.sloboziail.ro.
 
Art. 10. Prezenta hotărâre va fi comunicată, spre ducere la îndeplinire Primarului, Directiei Economică și Finanțe Publice Locale, Directiei Urbanism si Evidență Patrimonială și persoanelor prevăzute la art. 7, prin grija secretarului general al Municipiului Slobozia. 
 
Anexe:
hcl 57.pdf