Înapoi

Hotărârea nr. 53/2025 din 27.02.2025

H O T Ă R Â R E Privind necesitatea declanșării procedurii de selectie și nominalizare a administratorilor și de constituire a Comisiei de Selecție și Nominalizare a celor trei administratori în cadrul SOCIETĂȚII SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L.

 HOTĂRĂŞTE:

 

Art. 1. - Se aprobă declanșarea procedurii de selecție și nominalizare a trei administratori în cadrul  SOCIETĂȚII SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L.

Art. 2. - (1) Se consitituie comisia de selecție și nominalizare a trei administratori în cadrul SOCIETĂȚII SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L. după cum urmează:

1. MOCIONIU Adrian - Președinte din cadrul Autorității publice tutelare;

2. BURLACU Nicoleta - Membru;

3. Expert independent;

(2) Activitățile de secretariat ale comisiei sunt efectuate de către domnul MURĂRAȘU Cristian.

(3) Se desemnează membrii supleanți ai comisiei de selecție și nominalizare a trei administratori în cadrul SOCIETĂȚII SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L. după cum urmează:

1. MUȘAT Gabriel - Supleant Președinte din cadrul Autorității publice tuteleare;

2. PETRESCU Cristina - Supleant membru;

3. Expert independent;

(4) Activitățile de secretariat ale comisiei sunt asiguare de către doamna FRĂȚILĂ Laura Mihaela în absența justificată a domnului Murărașu Crtistian.

 

 Art. 3. (1) Atribuţiile principale ale Comisiei de Selecție și Nominalizare sunt următoarele:

a) desfăşoară procedura de selecţie a administratorilor, cu asigurarea conformităţii şi transparenţei acesteia;

b) evaluează candidaţii, pregăteşte şi comunică adunării generale a acţionarilor şi autorităţilor publice tutelare lista scurtă a candidaţilor şi clasamentul acestora;

c) notifică AMEPIP în cazul apariţiei oricăror abateri de la prevederile legale referitoare la derularea procedurii de selecţie, în vederea aplicării de sancţiuni şi dispunerii de măsuri de remediere.

(2) Activităţile principale ale CSN sunt următoarele:

(3) a) elaborează componenta integrală a planului de selecţie în termen de maximum 10 zile de la înfiinţare, în vederea propunerii spre nominalizare pentru posturile de administrator, cu încadrarea în termenele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 639/2023, şi o transmite APT şi întreprinderii publice în vederea publicării pe paginile de internet şi realizării consultării cu acţionarii;

b) elaborează profilul candidatului pentru poziţiile de membru în consiliul de administraţie/supraveghere, pe baza cerinţelor contextuale ale întreprinderii publice şi scrisorii de aşteptări;

c) stabileşte care dintre criteriile exemplificate în anexa nr. 1a la normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 639/2023, sunt criterii obligatorii şi care sunt opţionale, în funcţie de specificul şi complexitatea activităţii întreprinderii publice, de cerinţele din scrisoarea de aşteptări, precum şi de ponderea acestora în întocmirea listei scurte;

d) stabileşte condiţiile de eligibilitate pentru candidaţi în vederea participării la procedura de selecţie - membru în consiliul de administraţie/supraveghere şi conţinutul dosarului pentru depunerea candidaturii pentru fiecare poziţie de membru în consiliu;

e) ulterior termenului-limită pentru depunerea dosarelor de candidat, comisia de selecţie şi nominalizare desigilează şi analizează conţinutul dosarelor depuse de către candidaţi;

f) decide respingerea dosarelor de candidatură incomplete şi informează candidaţii respinşi, în scris, despre această decizie, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data adoptării deciziei de respingere;

g) desfăşoară activităţile care stau la baza elaborării listei lungi şi verifică informaţiile din dosarele de candidatură;

h) analizează informaţiile din dosarele de candidatură rămase pe lista lungă şi alocă punctajul conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din cadrul profilului consiliului, pentru fiecare candidat;

i) solicită candidaţilor, în scris, dacă este cazul, clarificări suplimentare, cu stabilirea termenului de răspuns;

j) stabileşte lista lungă de candidaturi, pe baza dosarelor de candidatură complete;

k) informează, prin mijloace electronice, candidaţii selectaţi cu privire la includerea candidaturii acestora pe lista scurtă şi la obligaţia de a depune la autoritatea publică tutelară declaraţia de intenţie în termen de 15 zile de la data informării;

l) stabileşte modul de acordare a punctajului, documentele referitoare la declaraţia de intenţie, planul de interviu şi declaraţiile necesar a fi completate de către candidaţi;

m) analizează declaraţia de intenţie şi integrează rezultatele analizei în evaluarea candidatului;

n) elaborează planul de interviu şi organizează interviurile candidaţilor aflaţi pe lista scurtă pe baza acestuia;

o) după încheierea interviurilor, realizează clasamentul candidaţilor aflaţi în lista scurtă şi raportul final, care se transmite AMEPIP, în vederea emiterii avizului conform, şi, ulterior, conducătorului autorităţii publice tutelare, în vederea luării deciziei de numire, pentru regiile autonome, respectiv conducătorului autorităţii publice tutelare, în vederea mandatării reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor/ asociaţilor, pentru propunerea de membri în consiliu, în cazul societăţilor;

p) notifică AMEPIP în cazul apariţiei oricăror abateri de la prevederile legale referitoare la derularea procedurii de selecţie, în vederea aplicării de sancţiuni şi/sau dispunerii de măsuri de remediere;

q) în situaţia nerespectării prevederilor legale cu privire la selecţia candidatului, comisia sau, în caz de divergenţă între membrii comisiei, orice membru al comisiei de selecţie şi nominalizare notifică AMEPIP, dispoziţiile art. 4^4 alin. (5) lit. c) pct. (vii) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător;

r) informează AMEPIP cu privire la stadiul de desfăşurare a procedurilor de selecţie, conform calendarului acesteia, cu respectarea confidenţialităţii cu privire la informaţiile privind candidaţii, dosarele de candidatură, lista lungă sau alte informaţii cu caracter confidenţial;s) oricare alte activităţi în conformitate cu atribuţii stabilite prin actul administrativ de înfiinţare şi cu cele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 639/2023.

(3) Atribuţiile secretariatului CSN sunt, în principal, următoarele:

a) înfiinţarea unui registru de intrare/ieşire documente din cadrul CSN;

b) convocarea membrilor CSN, ca urmare a deciziei preşedintelui, şi întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor;

c) preluarea, pe bază de semnătură, de la registratura APT a dosarelor de candidatură, primite în plic închis şi sigilat. În cazul dosarelor transmise în format electronic, secretarul va prelua aceste documente şi le va înregistra astfel încât să reiasă clar data la care s-a depus dosarul;d) afişarea datelor interviului;

e) consemnarea în scris a întrebărilor membrilor CSN şi a răspunsurilor candidaţilor sau înregistrarea acestora cu mijloace tehnice;

f) redactarea proceselor-verbale ale etapelor procedurale, inclusiv ale interviului;g) afişarea rezultatelor finale;

h) gestionarea, arhivarea întregii documentaţii generate de procedura de selecţie a candidaţilor şi predarea acestora cu proces-verbal APT;

i) alte atribuţii stabilite de preşedintele CSN în cadrul competenţelor legale.

Art. 2. - Prezenta hotarare se va aduce la cunoștinta cetățenilor prin afișare la sediul Primariei Municipiului Slobozia precum și pe siteul propriu www.municipiulslobozia.ro.

Art. 3Prezenta hotărâre va fi adusă la cunoștinta Primarului, Serviciului Resurse umane și Management Instituțional - Compartimentul Transparență Decizională și Guvernanță corportativă, Directiei Finanțe Publice Locale, respectiv reprezentanților Asociaților în S.C. SERVICII PUBLICE SLOBOZIA S.R.L prin grija secretarului Municipiului Slobozia. 

Anexe:
hcl 53.pdf